מתוך הכתבה “קפיצה קטנה לחו”ל”

צילום: אוצרות הגליל

מרים חדאד היא בטריית אינרג’ייזר שלא מפסיקה לעבוד, לבשל, להגיש, לחייך, להחליף מילה, לרוץ למטבח ולהעמיס צלחות מתוך סירים עליהם עמלה מעלות השחר. עד לפני כשנה מרים, אישה מקסימה ומאירת פנים, הייתה הבעלים של מסעדת אלרביע, שפעלה 20 שנה בכניסה לכפר, והאכילה את כל תושבי הגליל והמטיילים של הסופ”ש. תום החוזה החזיר אותה הביתה. היא לקחה את מרפסת ביתה היפה, סגרה אותה, כיסתה בתקרת זכוכית, הוסיפה שולחנות וכסאות ופתחה אירוח ביתי לשמחת הקבועים והסועדים המזדמנים.

מרים מתמחה באוכל ביתי, לבנוני, אותנטי, אותו למדה להכין בגיל 15 מהסבתא, מהאמא ומהשכנות, שהגיעו מלבנון. התבשילים שלה עונתיים, מתאפיינים בתיבול עדין וגולת הכותרת הם הממולאים הנהדרים – עלי גפן עדינים בעובי ובגודל של זרת, קישוא, חציל וכרוב ממולאים באורז ובשר, ושושברק – כיסונים ברוטב יוגורט ונענע מעולה, בזכותם זכתה בתואר “מלכת הממולאים”. ויש גם שישליק וקבב, מהטובים שאכלנו. בהזמנה מראש, ולכבוד הכריסמס תכין מנות חגיגיות בהן מנסף, מרק פריקי עם עוף ובשר, ובשר עגל וכבש ממולאים בכל טוב.

אלרביע היא מהמקומות שחוזרים אליהם שוב ושוב בגלל האוכל ובעיקר בגלל מרים. כדי להאריך את החוויה והטעם הטוב תבקשו שתארוז לכם ממולאים הביתה.

קרדיט:

https://www.mako.co.il/travel-israel/magazine/Article-f5456b82000c481026.htm

One thought on “מתוך הכתבה “קפיצה קטנה לחו”ל”

Write a Reply or Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *